Píndoles de la felicitat

No, no és el que us penseu. Ni parlaré de drogues ni tampoc de Prozac ni d’antidepressius ni res d’això. Aquest post i l’article que us penjaré va de llaminadures. Fa un temps vaig descobrir una nova botigueta de chuches una mica especial, diferent. Semblava una farmàcia i el millor era que les gominoles venien amb un missatge divertit. Encara que no compressis res, entrar allà et posava de bon rotllo amb les coloraines dels dolços, superbonics i ben arranjats, i els missatgets: Contra els diumenges sense fubtol, Contra els telèfons que no sonen, Contre les males excuses, Contra els amics que mai no porten diners a sobres…

Els he escrit, als de Happy Pills, la botiga aquesta que us explico, una contra a Públic, el quadernet en català del diari Público. Em semblen uns emprenedors enginyosos que han sabut donar-li la volta al negoci de les chuches, per vendre “experiències” i felicitat a quilo. Per cert, no us perdeu la web!! és divertídissima!!! http://www.happypills.es

Llegeix el PDF aquí: happypills

Contra el mal d’amors, contra les excuses barates, contra ‘no és el que sembla’, ‘quedem com a amics?’, no ets tu, sóc jo. Contra els diumenges sense futbol; Contra els sous torrebrunescos, el cafè dolent -de pagament- de l’oficina, i els companys ‘trepa’. Contra els amics que sempre arriben tard i mai no porten diners. Contra les rentadores que s’espatllen sense avisar. Contra les claus que es perden soles. En aquest establiment estret, de parets blanquíssimes i aparadors impol·luts, tenen remeis dolços per a gairebé totes les petites contrarietats del dia a dia.

“Venem llaminadures per a adults amb instruccions d’ús contra els petits grans mals de la vida”, explica Domingo Ojeda, un emprenedor que fa tres anys, quan la crisi no feia més que esclatar, va decidir atrevir-se amb un nou repte: donar-li una volta a les botigues de gominoles de tota la vida; reinventar-les; donar-los un valor afegit, el bon rotllo, i allunyar-les dels cinemes i els patis d’escola. Va ser així com el 2008 va obrir les portes el primer Happy Pills a Barcelona, píndoles de la felicitat amb un concepte molt novedós de botiga al darrera.

“Pensem que el sucre és com una medicina, que ens fa veure les coses d’un altre color, que ens aporta alegria, energia”. D’aquí que els establiments Happy Pills semblin més aviat farmàcies, amb una creu fúcsia omnipresent, com a logo. Per primer cop, les llaminadures no van en bossa sinó en potets, que recorden els medicaments, i en pastillers. I porten instruccions d’ús, indicacions i contraindicacions.

El client arriba i escull un tipus de flascó, una mida i després l’omple dels dolços que més li agradin. Per acabar, escull un missatge i la  composició de les medecines de l’ànima, és clar: 15% de Rio de Janeiro. 33,4% d’abraços i petons. 3% de blau cel. 67,09% de pessigolles. 2% d’olor a mar. “L’objectiu principal és arrancar un somriure i que surtis de la botiga uns grams més animat del que vas entrar-hi. Tant és si al final compres o no. El més important és que t’emportis una bona experiència, que riguis”, diu en Domingo.

I ho aconsegueixen a jutjar per la cara amb què surt la gent de la seva botiga. I és que més que llaminadures, a Happy Pills venen missatge, una experiència, una dosi immediata i efectiva de positivisme. De vie en rose. D’actitud. Per aconseguir-ho, treballen amb un equip de publicistes i com si d’un comerç de roba es tractés, treuen productes de temporada, com ara la capseta de 12 móres de sucre per a les campanades de cap d’any. I renoven colors, formes, i lemes. Toquen els temes de sempre, que ens preocupen, com el sexe, l’amistat, l’amor, o la feina, però van canviant els textos per adaptar-se al moment.  Amb enginy. També donen veu als fans de la marca, que els envien peticions; per exemple, una de les últimes ha estat la dels ‘super pares que poden amb tot’.

“Les nostres llaminadures estan pensades per als adults. Tot, des del disseny de la botiga i dels envasos, fins a la manera de treballar o els prospectes, que els nens no entenen, es fa pensant en els grans”. I, sobretot, en les dones, les principals clientes.

 

Fer feliç és rendible

I, de moment, sembla que el negoci de la felicitat els rutlla força bé. Tot i la crisi, continuem consumint llaminadures. A més de les botigues que té repartides per Barcelona, aquest emprenedor del dolç acaba d’aterrar a Bilbao i Saragossa. “La primera setmana d’obrir a la capital basca, ens va començar a trucar gent preguntant-nos on érem. Havien vist les bosses pel carrer [transportadores d’alegries] i volien venir a veure’ns”, diu el Domingo.

I tant agrada el concepte que, tot i que sense saber-ho, ja s’han començat a ‘estendre’ per mig món. “Un dia em va arribar un mail d’una noia que havia estudiat un màster a Barcelona i que era fan nostra, i que quan va tornar a Mèxic, el seu país, va veure que algú havia obert una botiga copiant-nos. Es deia Chill Pills. La noia estava indignada i fins i tot ens en va enviar fotos”, explica en Domingo, que cada setmana rep mails amb botigues copiades. Hi ha qui s’atreveix amb la creu, hi ha qui amb el nom, i els més agosarats amb tot.  “No podem lluitar contra això. Sempre hem tingut vocació de fer coses noves  i la nostra única manera de defensar-nos davant l’amenaça constant és millorar i innovar. Assumir nous reptes. I és el que fem”.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s